قیمت چشم مصنوعی به عنوان یک فاکتور مهم شناخته می‌شود و برای بیماران از اهمیت خاصی برخوردار است. عوامل مختلفی در تعیین قیمت پروتز چشم اثر می‌گذارند. در این مطلب بصورت کامل در مورد این موضوع و عوامل موثر بر آن توضیحاتی ارائه شده است.

انواع چشم مصنوعی

چشم‌های مصنوعی دارای انواع مختلفی هستند و با توجه به نیاز کاربر یک نمونه برای او انتخاب و استفاده می‌شود. نوع پروتز چشمی که طراحی می‌شود یکی از عوامل اثرگذار در قیمت چشم مصنوعی است. کلینیک ماهان به عنوان اولین مرکز تخصصی ساخت چشم مصنوعی در کشور دارای متنوع‌ترین پروتزهای چشمی است که آن را از سایر مراکز متمایز می‌نماید. انواع پروتزهای چشمی که در این مرکز تولید می‌شوند بصورت زیر می‌باشد:

عوامل موثر بر قیمت چشم مصنوعی

عوامل مختلفی در محاسبه قیمت چشم مصنوعی مهم بوده و بر آن اثر می‌گذارند. در ادامه مطلب برخی از این فاکتورها بیان شده‌اند:

  • نوع پروتز چشمی ساخته شده در تعیین قیمت نهایی اثرگذار است. طبیعی است که هر کدام از مدل‌هایی که پیش‌تر به آنها اشاره شد دارای قیمت‌های مختلفی باشند.
  •  شرایط چشم فرد بعنوان فاکتور موثر دیگر در این زمینه شناخته می‌شود. طبیعتا چشمی که در اثر جراحات ناشی از یک حادثه یا بیماری‌های چشمی مانند تومور آسیب می‌بیند نیاز به طراحی و ساخت دقیق‌تری دارد.

میزان کاری که ساخت یک چشم مصنوعی می‌برد نیز در تعیین قیمت نهایی موثر است. برای مثال اگر شرایط پلکها و حدقه، نرمال و دارای حالت طبیعی بوده و دچار ناهنجاری یا ضعف خاصی نباشند، آنگاه چشم مصنوعی را تنها در یک مرحله می‌توان ساخت و تحویل فرد داد. در این شرایط می‌توان به بیمار در زمینه تطابق دو چشم با یکدیگر تضمین کامل داد. اما در صورت افتادگی پلک، پارگی پلکها یا بافتهای مرتبط با آن، ناهنجاری‌های حدقه، انجام عمل‌های جراحی نامناسب در گذشته و …، حتما لازم است که پروتز چشم با وسواس بیشتر و طی چند مرحله طراحی و تولید شود. طبیعتا این موضوع هزینه بیشتری را برای بیمار به دنبال خواهد داشت.

نتیجه گیری

عوامل مختلفی در تعیین قیمت چشم مصنوعی اثرگذارند. از اینرو با توجه به آسیب وارده به چشم و همچنین بودجه فرد، می‌بایست یکی از انواع چشم مصنوعی انتخاب گردد. فقط نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که گاهی برای دستیابی به نتیجه بهتر، نیاز به چند مرحله طراحی وجود دارد، که این مسئله نیز هزینه ساخت چشم مصنوعی را افزایش خواهد داد.

با تمام این تفاسیر برای اطلاع از هزینه چشم مصنوعی بهتر است جهت مشاوره حضوری تشریف بیاورید یا با شماره های زیر تماس بگیرید:

02166889076

و02166581258

09128357509

کلینیک تخصصی چشم مصنوعی ماهان، با بهره‌مندی از نیروهای حرفه‌ای و متخصص در زمینه ساخت انواع پروتزهای چشمی و همچنین داشتن متنوع‌ترین مجموعه چشم‌های مصنوعی، آماده ارائه بهترین خدمات به بیماران گرامی می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید برای مراجعه حضوری، به آدرس مرکز که در بخش تماس با ما قرار دارد، مراجعه فرمایید.

27 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *