انواع پروتز چشم، برای بیماران به دو دسته طبقه بندی می شود. دسته اول در بیماران نابینا و کسانی که بخشی از چشم خود را از دست داده اند، مورد استفاده قرار می گیرد . این پروتز با ظرافت بالا و متناسب و مطابق با فرم چشم بیمار ساخته می‌شود و بر روی قسمت مربوطه نصب می‌گردد. مورد دوم، برای بیمارانی که کل چشم آنها تخلیه شده است کاربرد دارد. پروتز چشم یک وسیله پزشکی است و از رزین مصنوعی تولید می شود. برای پر کردن خلا چشم از دست رفته می توان از انواع مختلف پروتز چشم استفاده کرد.

شما قادر به انتخاب رنگ، شکل و حجم مربوطه آن هستید. امروزه بسیاری از بیمارانی که دچار آسیب دیدگی، سرطان، عفونت، بیماری گلوکوم و تخلیه چشم هستند، از انواع پروتز چشم و چشم مصنوعی در زندگی روزمره خود استفاده می کنند  و دیگر دغدغه چشم بند را ندارند. امروزه پزشکان متخصص چشم مصنوعی به کمک تکنولوژی های پیشرفته ای که در سراسر دنیا در کلینیک های تخصصی چشم مصنوعی وجود دارد، می توانند بهترین انواع پروتز چشم را با تنوع مختلف که شباهت زیادی به چشم طبیعی دارند را بسازند. پروتز مصنوعی چشم با تنوع بسیار و به منظور خاصی برای بیماران طراحی شده است.

کلینیک تخصصی چشم ماهان دارای سه ثبت اختراع در این زمینه می باشد. این مجموعه با به کارگیری بهترین متخصصان در خدمت شماست تا با ساخت پروتز چشم مناسب برای شما بار دیگر زیبایی و حال خوب را برای شما رقم بزند. برای اطلاع از قیمت و مشاوره می توانید با شماره 02166889076 و یا 09128357509 تماس حاصل فرمایید. همچنین از قسمت گالری تصاویر می توانید نمونه کارهای ما را مشاهده کنید.

مهمترین  انواع پروتز های چشم:

پروتز شکل دهنده چشم: ساخت این پروتز فورنیس های میکروفتالمی و آنوفتالمی داخل کاسه ی چشم را تشکیل می دهد. 

چشم مصنوعی:  پس از آن که تخلیه ی انوکلیشن و یا آنوفتالمیا چشم، توسط دکتر متخصص چشم مصنوعی صورت گرفت، یک چشم مصنوعی نصب می شود. یکی از مزایای این پروتزها، ساخت آنها از ماده ای به نام پلی متیل متیل متاکریلات با درجه ی پزشکی دائمی است.

پوسته صلبیه:  پزشکان بر روی کره ی اویسریشن پوسته ی صلبیه نصب می کنند. پوسته صلبیه بسیار به چشم مصنوعی شباهت دارد. بخاطر همین دراغلب موارد از یک لنز نازک تشکیل می شود. کلینیک های ارتوپدی فنی و بهترین مراکز ساخت پروتز چشم مصنوعی  قادر هستند اطلاعات کاملی را در مورد قیمت پوسته صلبیه که نوعی از پروتز چشم است را در اختیار شما قراردهند.

پروتز کره چشم :  زمانی که فرد تحت عمل تخلیه چشم اکستینتیریشن قرار می گیرد، از پروتز کره چشم بهره مند می شود. از ماده ی سیلیکون با درجه ی پزشکی خاصی این نوع پروتز را می سازند. که پزشکان  قادرند، آن را به کمک پیوست های چسبی یا مغناطیسی متصل کنند.

مزیت انواع پروتز چشم

یکی از مزیت های مهم انواع پروتز چشم این است که به بدن شما امکان عملکرد مناسب خود را می دهد. پس از انجام عمل تخلیه، اگر حدقه چشم سریعا با پروتز پر نشود، آنگاه چشم خود به خود بسته خواهد شد. در چنین شرایطی پلک پایین فرد دچار افتادگی می گردد، تا جایی که عملکرد طبیعی خود را از دست می دهد. زمانی که پروتز چشم در حدقه چشم قرار می گیرد، شکل و اندازه عادی آن بایستی حفظ شود. دراین شرایط بدن باید حضور چشم را در جایگاه خود احساس کند، حال آنکه چشم بند چنین برتری را ندارد. به علاوه بهترین چشم مصنوعی باعث می شود، پلک فرد به درستی واکنش دهد. کاربرد انواع پروتز چشم، فقط برای پر کردن حدقه چشم و حفظ زیبایی ظاهری صورت فرد نیست، بلکه روشی کاملا درست برای اطمینان از عملکرد عادی حدقه چشم و آناتومی چشم فرد محسوب می شود.

قیمت انواع پروتز چشم

قیمت پروتز چشم مصنوعی نبایستی شما را از هدف دستیابی به بهترین محصولات و خدمات موجود در بازار دور کند. هزینه خرید چشم مصنوعی می تواند بسیار متفاوت باشد. یکی از عوامل مهمی که قیمت را مشخص میکند، مدت زمان تولید بهترین چشم مصنوعی است. بکارگیری فناوری های دیجیتال این مدت زمان را کاهش و کیفیت مطلوب  قطعه مورد نظر را افزایش می دهد. یکی دیگر از عواملی که بر قیمت نهایی انواع پروتز چشم، قیمت چشم مصنوعی با قابلیت دیدن تاثیر مثبت دارد، توجه به وضعیت چشم فرد بیماراست. قیمت به روز پروتز چشم ایرانی در تهران، ٤ میلیون و پانصد هزار تومان، پروتز آلمانی ٨ میلیون تومان و پروتز امریکایی ١٢ میلیون تومان می باشد.

به نظر شما قیمت چشم مصنوعی به چه عواملی بستگی دارد؟

نوع چشم مصنوعی ثابت یا متحرک، باشد.

 از جمله موارد تعیین کننده قیمت، زمان تولید، کیفیت چشم مصنوعی و جنس آن  می باشند.

رقم قیمت چشم مصنوعی با قابلیت دیدن ثابت و دائمی نیست که برای همه افراد در مکانهای مختلف یکسان باشد. عوامل متعددی وجود دارند که بر قیمت پروتز چشم مصنوعی تاثیرگذار هستند. از جمله مواردی که مستقیما بر قیمت پروتز چشم اثر دارد عبارتند از:

  • میزان آسیب وارده به چشم
  • شهر یا کشوری که میخواهید در آنجا پروتز چشم انجام دهید
  • مهارت دکتر متخصص پروتز چشم و چشم مصنوعی
  • کیفیت مطلوب پروتز چشم
  • خدمات رسانی در بهترین مرکز ساخت انواع پروتز چشم  

پروتز چشم مصنوعی

آیا تا به حال به این موضوع فکر کردید، چگونه یک لنز تماسی بر روی کره چشم شما قرار می گیرد؟ آیا می دانستید، پروتز چشم مصنوعی مشابه لنز تماسی از یک پوسته نازک و اکریلیک ساخته می شود و به آسانی بر روی چشم افراد نابینا قرار می گیرد و بصورت کاملا سفارشی دررنگ دلخواه، مطابق با شکل چشم  فرد ساخته می شود.

پروتزهای چشم بدون تخلیه که کره چشم را می پوشانند بیشتر به چشم های مصنوعی شبیه هستند. غالبا این نوع پروتزها از متیل متاکریلات تولید می شوند. توانمندی شبیه سازی پلی متیل متا کریلات به چشم طبیعی یکی از مهم ترین مزایایی است که می توان برای این ماده در نظر گرفت.

بهترین مرکز ساخت پروتز چشم

برای افرادی که چشم خود را از دست داده اند، پروتز چشم به عنوان یک ابزار پزشکی بکار می رود. چشم های مصنوعی بایستی بسیار ظریف و با دقت خاصی در بهترین مراکز ساخت پروتز چشم مصنوعی همانند کلینیک تخصصی چشم ماهان تولید شوند تا دقیقا مشابه به چشم طبیعی افراد باشند. کاملا درست است که چشم های مصنوعی قابلیت بینایی ندارند اما ظاهر و زیبایی مناسبی را برای صورت افراد به همراه خواهند داشت .همانند سایر چشم ها حرکت می کنند.

کلینیک تخصصی چشم ماهان، یکی از بهترین مراکز چشم پزشکی در ایران با بیش از 15سال سابقه کار موفق در زمینه ساخت انواع پروتز چشم، پروتز چشم بدون تخلیه با قیمت مناسب و کیفیت ماندگار، آمادگی خدمات رسانی کامل به بیماران عزیز را دارد. در این کلینیک بهترین پزشکان پروتز چشم در تهران، مشغول به کار هستند که برای ساخت انواع  چشم مصنوعی با قابلیت دیدن و پروتز چشم متحرک و ثابت به موارد ذیل توجه ویژه ای دارند: 

  • چشم مصنوعی بایستی سبک و راحت باشد
  • ظاهر پروتز چشم طبیعی باشد
  • چشم مصنوعی و انواع پروتزهای چشم بایستی به چشم طبیعی بیمار شباهت بیشتری داشته باشد.
  • پروتز چشم باید با ظرافت بالا و با توجه به اصول استاندارد پزشکی ساخته شود.

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *