پروتز کاسه چشم

پروتززیرچشم- کلینیک ماهان


پروتز زیر چشم یکی از ابزار پزشکی برای بازگردانی طراوت و جوانی به ظاهر افراد می‌باشد. در بسیاری از افراد فرو رفتگی‌هایی در قسمت زیر چشم مشاهده می‌شود. این مسئله باعث می‌شود که چهره آنها خسته و بی روح جلوه داده شود. به روشهای مختلفی مانند تزریق و انجام جراحی گودی زیر چشم می‌توان این مسئله را بهبود بخشید. مواردی که در این مطلب مطالعه خواهید نمود عبارتند از:

  • علت استفاده افراد از پروتز زیر چشم
  • دلایل گودی چشم
  • راه‌های درمان و بهبود گودی چشم
  • عوامل مرتبط با هزینه عمل گودی زیر چشم
کلینیک چشم مصنوعی ماهان – گودی زیر چشم

چرا افراد از پروتز زیر چشم و جراحی گودی زیر چشم استفاده می‌کنند؟

زیبایی و تمایل به داشتن ظاهری زیبا و آراسته همواره فاکتور مهمی برای انسان بوده است. از اینرو بسیاری از افرادی که در گیر مسائلی همچون چین و چروک پوست صورت، فرو رفتگی حدقه چشم و … می‌شوند سعی در رفع این ایرادات از چهره خود دارند تا از ظاهری جوانتر برخوردار گردند.

یکی از راههایی که به آنها در این راستا کمک شایانی خواهد نمود استفاده از پروتز زیر چشم و انجام جراحی گودی زیر چشم می‌باشد. از این طریق بسیاری از فرو رفتگی‌های زیر چشم که حالت کبودی دارند و همچنین پف یا کیسه‌های زیر چشم و چین و چروک‌های ناحیه اطراف چشم برطرف می‌شوند و به چهره شخص حالت جوانتری می‌دهند.

علت گودی کاسه چشم

گودی کاسه چشم یکی از مواردی است که به چهره شخص احساس خستگی و عدم طراوت را می‌دهد. این عارضه مانند سایر مسائلی که ممکن است برای انسان پیش بیاید دارای علت‌هایی است. باید توجه داشت که در بافت زیر چشم، ماهیچه‌ای با نام اربیکولاریس و بافت چربی وجود دارد که با افزایش سن شخص ضعیف می‌شوند. در ادامه برخی از مواردی که در وقوع این عارضه اثرگذارند معرفی می‌گردند:

افزایش سن

افزایش سن یکی از مواردیست که در اثر آن بدن به ناچار بخشی از چربی خود را از دست می‌دهد. در اثر این موضوع، پوست نیز کلاژن خود را از دست می‌دهد و حالت نازکتری به خود می‌گیرد. از اینرو وقوع این مسئله باعث می‌شود که بافت اطراف چشم شخص دچار تحلیل گردد و به شکل فرورفتگی حدقه چشم خود را نشان دهد.

استفاده از پروتز چشم

افرادی که از پروتز چشم استفاده می‌کنند و چشم مصنوعی درون حدقه آنها قرار می‌گیرد ممکن است بدلیل آسیب‌های ایجاد شده دچار تحلیل بافت عضلانی در این ناحیه گردند.

بیماری

افرادی که به بیماری مبتلا می‌شوند ممکن است دچار کاهش وزن شدید گردند. در این افراد بدلیل از دست رفتن بافت چربی و تحلیل ماهیچه‌ها گودی کاسه چشم بروز خواهد کرد.

کمبود آب بدن

کم آبی بدن یکی دیگر از موارد اثرگذار در گودی چشم به شمار می‌رود. معمولا کودکان بدلیل فعالیت بدنی بالا بیشتر در معرض کم آبی قرار دارند. لذا آبرسانی منظم و خوب به بدن می‌تواند از گودی چشم جلوگیری نماید.

کلینیک چشم مصنوعی ماهان – رفع گودی کاسه چشم

بی خوابی

بی خوابی نیز بعنوان عامل گودی چشم شناخته می‌شود. هر انسان در طول روز به هشت ساعت خواب و استراحت نیاز دارد. لذا با رعایت این موضوع می‌توان از وقوع این عارضه جلوگیری کرد.

ژنتیک و بحث توارث

مسئله گودی چشم ممکن است دارای جنبه ارثی هم باشد و اگر سایر اعضای یک خانواده با این موضوع در گیر باشند احتمالا افراد مستعد گودی چشم خواهد بود.

سایر عوامل

 در موضوع گودی زیر چشم، عوامل بسیاری اثرگذارند. برای مثال علاوه بر موارد بالا می‌توان به مصرف دخانیات، عفونت‌ها و التهابات سینوسی، ناراحتی‌های روحی و افسردگی، کمبود ویتامین‌های بدن، کاهش سریع وزن، بروز حساسیت و … اشاره نمود.

انواع روش‌های درمانی گودی زیر چشم

در درمان گودی زیر چشم روشهای مختلفی وجود دارد که در ادامه توضیحاتی در خصوص هرکدام ارائه می‌گردد.

استفاده از بوتاکس

این روش دارای اثر موقتی است و بصورت دائمی نمی‌توان بر روی آن حساب باز کرد. از اینرو پس از گذشت چند وقت و کاهش اثر بوتاکس حتما ضروری است که شخص مجددا به پزشک مراجعه نماید تا او تزریق بوتاکس را تکرار کند.

تزریق فیلر

این روش نیز بصورت تزریقی است و پزشک گودی زیر چشم را از طریق تزریق این ماده پر می‌کند. باید توجه داشت که این روش ممکن است دارای عوارضی نیز باشد.

جراحی لیفتینگ

در این جراحی، از طریق ایجاد برش در پوست، ماهیچه ها کشیده شده و به محل طبیعی خود باز گردانده می‌شوند. این روش جراحی بسیاری از چین و چروک های موجود در پوست شخص را بهبود می‌بخشد و از آن برای فرورفتگی‌های ایجاد شده در زیر چشم نیز می‌توان بهره برد.

جراحی بلفاروپلاستی

این روش که بعنوان یکی از مرسوم‌ترین راههای بهبود گودی چشم شناخته می‌شود، از طریق دستکاری لایه‌های چربی و همچنین جابجایی ماهیچه‌های این ناحیه، فرورفتگی‌های کاسه چشم را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

عمل جایگذاری پروتز زیر چشم

استفاده از پروتز زیر چشم بعنوان یک راه حل دائمی برای رفع گودی چشم شناخته می‌شود و با استفاده از آن می‌توان فرورفتگی‌های موجود در ناحیه چشم را برطرف نمود. غالبا جنس پروتزهای زیر چشم، سیلیکونی است تا از مطابقت کامل با بدن شخص برخوردار باشند. در صورتیکه استفاده از پروتز زیر چشم نتیجه مطلوبی به همراه نداشت، آنگاه می‌توان از سایر روش ها در کنار آن نیز بهره برد.

کلینیک پروتز چشم ماهان – جراحی گودی کاسه چشم

هزینه عمل جایگذاری پروتز زیر چشم

هزینه عمل گودی زیر چشم دارای یک مبلغ قطعی نیست و به موارد مختلفی بستگی دارد. برای مثال قیمت پروتز کاسه چشم یکی از موارد مهمی است که در میزان این هزینه اثرگذار است. از جمله موارد دیگری که در این زمینه موثرند می‌توان به هزینه وسایل جراحی، اجرت جراح، کلینیک یا بیمارستانی که جراحی در آنجا انجام می‌شود و … اشاره نمود.

نتیجه گیری

گودی چشم یکی از عارضه‌هایی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند و به عوامل مختلفی مانند افزایش سن، ژنتیک، کم خوابی، بیماری، کاهش شدید وزن بدن و … ارتباط دارد. روشهای مختلفی مانند تزریق فیلر، جراحی بلفاروپلاستی و … در بهبود این عارضه اثرگذارند. اما جراحی جایگذاری پروتز زیر چشم بعنوان یک راه حل دائمی در این باره شناخته می‌شود و بسیاری از افراد به همین دلیل این روش را انتخاب می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *